Crisiscommunicatie – Hoe te handelen als je terecht komt in een shitstorm?
Bedrijven en organisaties kunnen door onverwachte gebeurtenissen in de problemen komen of zelfs in een crisissituatie belanden. Soms door eigen fouten, bijvoorbeeld door onzorgvuldig handelen, maar veel vaker door externe omstandigheden. Tegenwoordig neemt dat soms zelfs extreme vormen aan en belanden personen of bedrijven in een zogenaamde ‘shitstorm’.
Op dinsdag 26 november neemt crisisadviseur Koen van Tankeren ons mee in de wereld van crisismanagement en crisiscommunicatie. In een interactieve sessie laat hij zien hoe een shitstorm kan ontstaan en wat je dan juist wel of niet moet doen. Want het aloude gezegde “stilzitten als je geschoren wordt” gaat dan niet meer op. Ook komt de rol van desinformatie aan de orde, want dat speelt vaak een grote rol in het aanwakkeren van een shitstorm.
Koen van Tankeren is een ervaren adviseur en woordvoerder bij politiek/bestuurlijk gevoelige issues, complexe opdrachten en integriteitsvraagstukken. Hij is medeoprichter van De Crisisexperts 24/7, een coöperatie van acht ervaren crisisexperts die ad hoc organisaties bijstaan bij issues en crisissituaties.